Ancient high-tech hoogstandjes

Enorme beelden van farao’s, gemaakt van knoert hard graniet met zo’n perfecte symmetrie dat het ons duizelt? De benodigde hightech apparatuur om dergelijke objecten te kunnen maken is nog steeds niet teruggevonden. En wat een symmetrische precisie!…

‘Welke apparatuur hadden zij tot hun beschikking?’ Die vraag stelde Christoffer Dunn zich al reeds. De techneut verdiept zich in de technieken (kijk naar de kern van tube-drill nr. 7 in het Petrie Museum) waarmee je dergelijke granieten beelden, kisten, zuilen en pilaren zou kunnen namaken… want stel je toch eens voor dat je zoiets kunt reproduceren en je met speciale frezen, als met een heet mes door de boter en in no-time, zulke granieten, beelden, zuilen, kisten en kannen kunt maken? Hoe kregen ze het voor elkaar, die oude volkeren, om zulke enorme bouwwerken op te trekken en hoe produceerden zij die perfect symmetrische beelden met slechts touwen, bronzen of koperen beitels en wat primitieve hamers tot hun beschikking? Eigenlijk is zoiets totaal onmogelijk zou je denken.

Wetenschappers willen bewijzen zien
Maar archeologen vertellen ons dat ze niets gevonden hebben dat naar High-Tech wijst en die beelden, piramiden en tempels er toch echt staan. Aldus luidt hun conclusie dat ze het dus presteerden met die primitieve werktuigen. ‘Wij wetenschappers moeten ons baseren op de feiten! Er is nog steeds niets gevonden dat een andere conclusie zou kunnen rechtvaardigen…’ vertelde een Franse archeologe, ‘…zodra u iets vindt in die richting, onderzoeken wij dat graag! Maar tot dan luidt onze conclusie zoals die nu is: met slechts beitels en hamers, primitieve zagen en wat kwarts zand, soms misschien schrapers.’


Afbeelding: Ontluchtingskanalen in steen? Zulke kanalen gebruik je ook met de zogenaamde verloren was techniek. Op de foto: ruïne rest in Zuid-Amerika. 

William Flinders Petrie
William Flinders Petrie verdiepte zich ook al reeds in de gevonden tube drill’s van Oud-Egypte: nog meer van die totaal onmogelijke gevallen. Hoe kregen ze het voor elkaar om zo’n ronde kern uit het graniet te halen? En dan te bedenken dat in het desbetreffende graniet ook nog kwarts kristallen zitten. Die kwarts leverde in het oude Egypte blijkbaar helemaal geen probleem op voor de vakmannen en -vrouwen van toen: er zijn hele vazen of kannen uit het spul geslepen en ze zijn te bewonderen in het museum. Glas of kristalglas dan? ‘Nee; daar zitten altijd wel luchtbelletjes in -hoe minuscuul ook- en die zijn niet te vinden in het materiaal van die kannen!’ Maar ja; denk aan die kristallen schedel van Lubaantun (Brits-Honduras, 1927). Ook geslepen uit een groot blok kwarts kristal? Om zo iets te kunnen maken ben je generaties lang (naar schatting door wetenschappers en techneuten zo’n 300 jaar) bezig met slijpen en polijsten? De ongelooflijke tube drill’s zijn onder andere te bewonderen in het Petrie Museum voor Egyptische Archeologie te Londen.


Afbeelding: Veelarmig beeld in India, geoptimaliseerde vormgeving voor het gieten? Wat opvalt is dat het gegoten beeld van een andere substantie is dan de omringende kalkstenen. We zien een netwerk van gietkanalen.

High Tech vrijwel overal ter wereld te vinden
Het punt is dat wij het idee krijgen de meest onbekwame ‘kids on the block’ te zijn… want kijk nou naar al die enorme bouwwerken, opgetrokken uit gigantische blokken kalksteen en graniet. De enorme cyclopen muren in Zuid-Amerika en de platforms in Baalbek. Die enorme stenen van Stonehenge in Engeland… Die piramides die overal wel zijn te vinden: in Egypte, China, Zuid-Amerika en zelfs Frankrijk. Alsof het allemaal bijna niets woog?

Hoe ze het voor elkaar kregen
Maar toch gaan er nu verhalen dat het hier mogelijk om andere technieken ging. Gebruikten die oude volkeren speciale technieken die wij vergeten zijn? Er zijn namelijk aanwijzingen gevonden, dat zij werkten met speciale mengsels van steengruis, vulkanische assen en andere speciale stoffen. Werd zo’n mengsel in een gemaakte vorm of mal gegoten? Er zijn zelfs aanwijzingen gevonden dat er eerst beelden werden gemaakt uit een soort wax of was. Die beelden kenmerken zich door hun ongelooflijk precieze vormgeving. We zien dan kenmerkende vormen die voor het gieten geoptimaliseerd zijn.

Gietkanalen en -proppen, tube drill’s en zo meer
We zien gietkanalen en ontluchtingskanalen. Soms ook foutjes door het verkeerd afslaan van de gietproppen. Soms zie je bulten die ze maar gewoon hebben laten zitten of nog weg hadden moeten slijpen. Waarom zou je eigenlijk zo’n tube drill willen doen in zo’n zwaar granieten blok, zoveel werk voor wat? Die vraag moeten we ons eigenlijk stellen. Werd de tube drill soms uitgevoerd in materiaal dat nog niet volledig was uitgehard, om te zien hoe ver het uithardingsproces al gevorderd was? Wat was hun geheime procedé? Patenten, patenten, overal bestaan tegenwoordig patenten en er zijn natuurlijk wetenschappers die hiertegen protesteren. De kennis die verborgen is in al die patenten gaat maar al te vaak totaal verloren.


Afbeelding: Een gegoten tempel in India. We zien een vreemde zwarte laag geo-polymeer bovenop een soort kalksteen cement? Opvallend hier is ook de vreemd gestreepte donkere banden in de kalksteen, en de lange schachten in de kalkcement?

Bewijzen willen we zien
Kunnen die tempels zijn gebouwd zonder dat ook maar een enkele hamerslag werd gehoord: onmogelijk? Nee, want op de bovenstaande foto’s is het bewijs te vinden. De stenen, beelden (India), traptreden (Zuid-Amerika) en zelfs hele tempels (India) zijn gegoten van een soort ‘epoxy’ =hars cement. Die bewijzen zijn ook te vinden in bijvoorbeeld Frankrijk – Saint-Odille, waar de gegoten stenen met metalen klampen bij elkaar werden gehouden. In de onderstaande Youtube´s is het bewijs voor het gebruik van de geo-polymeren ruim te bewonderen. ‘Bewijzen, bewijzen willen we zien…’ Hier zijn de bewijzen, schrijft het in onze geschiedenis boeken. ‘De zaak onderzoeken…’ ja graag: dat wordt een enorm geweldig onderzoek naar de verloren gegane High-Tech van onze verre voorouders.

Waar te bewonderen
In Uncharted X, bewondert Ben van Kerkwyk o.a. de perfect granieten vazen die onder de knik piramide werden gevonden. Daar lagen ze dan verstopt onder het bouwwerk, ruim 400 stuks, als aandenken aan die oude glorietijd van lang geleden. Net als die oude perfecte Mastaba 17, Meidum, Egypte met daarin die oude, maar perfect gemaakte (gegoten?) granieten kist.

In de Youtube’s van Mohan Praveen kom je de perfect gegoten beelden – zelfs hele tempels- tegen die gemaakt zijn van de zogenaamde artificial stone, geproduceerd met behulp van geo-polymeren! De diverse zuilen klinken als basalt steen wanneer je er op tikt, zo bizar precies qua tonen dat je er liedjes mee kunt maken! Bekijk en ontdek de wonderlijke technieken achter de ‘te gek’ precieze beelden die de diverse tempels opsieren… we zien touwen, frezen, spiegel gladde oppervlakken, vreemde holten.

PraveenMohan’s OOPArt’s

Baffling Ancient “OOPArt” in India? Strange Idols of Ramappa Temple

Mohan Praveen vertelt: ‘De beelden van de Madhanikas kunnen niet gemaakt zijn met beitels en hamers…’ details op [1:50]… [Wij techneuten zien vakvrouwen met koorden waaraan een soort polijst franjes, daarnaast zien we freeswerk en afgebeelde frezen (fraises).] De details van de beelden zijn zo enorm precies en fijn gedetailleerd, dat het onmogelijk is om ze met beitels en vrezen uit de harde steen te halen. Opvallend ook is dat wij geen ruwe oppervlakken zien achter bijvoorbeeld de benen of de armen… [We hebben het hier dus over de zogenaamde ‘verloren was of wax techniek’: de beelden werden gemaakt van wax, waarna men na inbedding in een andere fijne stof, de was verwarmde en liet weglopen. In de mal die daardoor ontstond, werden vervolgens de geo-polymeren gegoten via reeds ingebrachte [de zogenaamde tube-drill’s(?) of gevormde gietkanalen. Na uitharding werd de mal verwijderd, de gietkanalen werden verwijderd en het beeld misschien nog hier en daar wat bijgewerkt en opgepoetst. De technieken zijn gewoon te bekijken maar menig man laat zich natuurlijk afleiden door het vrouwelijk schoon.] Op 1:45 zien we een vrouw met een trommel: een vat met (bijen of planten)was? Op 7:25 zien we een vrouw met een enorme boog in haar handen: daar kun je ook gaten mee boren…en zagen. [Het vermoeden hier is dat we kijken naar de Ancient Tech van een verloren beschaving, daterend uit de periode van het Younger-Dryas, voordat er een wereldwijde vloed optrad? Wanneer precies moeten we die plaatsen in onze geschiedenis: bestond die beschaving mogelijk net voor de vloed van Deucalion? Want voor die periode lagen er flinke ijs pakketten in het Noorden en Zuiden van de aarde, maar was het rond de evenaar nog goed leven? Hier leren wij nog iets van!]

Bekijk ook de andere filmpjes op Youtube: PraveenMohan’s
Ancient Temple of Time Travel Found in India?
Decoding Ancient Engineering Technology at Ramappa Temple, India
Sacred Secret Of Warangal Gates – Ancient Mystery of India

Brien Foerster laat je de ongelooflijke producten van prefab Puma Punku zien: komen die blokken soms allemaal uit dezelfde gietmallen? Welke volkeren konden dat, wanneer en waar? Hoe deden ze het en waar haalden zij hun materialen? Hoe lang deden ze erover om zoiets te kunnen bouwen? Welke technieken werden er gebruikt om die enorme muren te produceren? Zie je die noppen onderaan de blokken zitten? Werden hier de gietproppen al wel weggeslagen maar lieten ze de uitgeharde resten in de ontluchtingskanalen maar zitten? Daar lijkt het wel op en om gietmateriaal te kunnen besparen, stopten ze er ook vaak gewoon grover steenpuin in. Een groot voordeel daarbij is ook zeker de geweldige constructievorm van die blokken: bestand tegen behoorlijke aardbevingen!

Linken
Petrie Museum Londen (University Museum)
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1468795/4/The_Petrie_Museum_of_Egyptian_Archaeology.pdf
Uncharted X
(Ben van Kerkwyk over de haast onmogelijke tube-drillings in knoerthard graniet door de oude Egyptenaren die ons doen denken aan een warme appelboor door blok margarine?)
‘The case for re-writing history! New evidence, an introduction to Uncharted X
This is an investigation into the story and mystery of the enigmatic tube drills of Old Kingdom Egypt.
More Uncharted X>>
Precision! – Evidence for Ancient High Technology, part 2
Over de granieten boxen in het Serapeum in Egypte en de ongelooflijke vakmanschap mbt stenen potten, vazen, kannen… uit het oude Egypte.
‘Uncharted X: The story of the ancient underground precision granite box of Mastaba 17, at Meidum, Egypt.
PraveenMohan’s OOPArt’s
Baffling Ancient “OOPArt” in India? Strange Idols of Ramappa Temple
Brian Foersters’s Prefab Puma Punku
Puma Punku And Tiwanaku Bolivia: Ancient High Technology Full Lecture
Lost Ancient High Technology Of Egypt Full Lecture by Brien Foerster
Christoffer Dunn’s Advanced technics
Advanced Engineering in Ancient Egypt with Christopher Dunn

(Door administrator)